6 Rajd Motocykli Zabytkowych "Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat" Nałęczów 2017, odbył się w nowym (nietypowym jak na nasze imprezy) terminie. Początek wakacji to już pełnia sezonu, a do tej pory byliśmy jedną z pierwszych imprez w kalendarzu imprez skierowanych do miłośników motocykli zabytkowych.
Mimo trudności organizacyjnych Nałęczów, jako Miasto Przyjazne Zabytkowym Pojazdom, okazał się być bardzo przyjazny. Dojeżdżający w piątkowe popołudnie i wieczór uczestnicy opowiadali o deszczu lub burzach, a my cieszyliśmy się umiarkowaną temperaturą i suchą nawierzchnią. Dzięki przychylności aury uczestnicy mogli skorzystać z pleneru fotograficznego przygotowanego specjalnie dla nich na terenie urokliwego Nałęczowa. Na piątkowy wieczór tradycyjnie przygotowana była odprawa przed rajdowa, a w tym min. krótkie przypomnienie zasad BRD oraz integracja uczestników.
Po śniadaniu, w sobotę na parku maszyn zebrało się 30 załóg gotowych do startu w rajdzie turystycznym. Eskortowani przez policjantów na motocyklach zawodnicy wyjechali z bazy na miejsce uroczystego startu pod Nałęczowski Ośrodek Kultury. Powitanie przez burmistrza Nałęczowa Pana Andrzeja Ćwieka oraz krótkie przypomnienie zasad "rajdowania" było wstępem do pojedynczych prezentacji każdego z uczestników.
A było co prezentować!
Mimo niezbyt pokaźniej liczby startujących, widzowie mogli podziwiać motocykle z początku XX w. (Royal-Enfield) oraz rzadko spotykane na zlotach pojazdy z końca lat 60 tych XX w. (Moto-Guzzi Falcone Nuovo). Nałęczowska impreza była publiczną premierą dla motocykla Harley-Davidson model J z 1926 roku oraz dla dwóch motocykli marki NSU - NSU 601 TS z wózkiem Stoye i NSU 201 ZD Pony. Każdy z zawodników "ruszając na trakt, jak za tamtych lat" wyjeżdżał wśród aplauzu licznie zgromadzonych widzów.
Trasa rajdu podzielona na trzy etapy przebiegała po utwardzonych drogach z Nałęczowa przez Kraczewice, Poniatową, Emilcin, Karczmiska, Rąblów, Wąwolnicę z powrotem do Nałęczowa. Pierwszy etap kończył się konkurencją sprawnościową w Kraczewicach. Kolejnym punktem ważnym dla przebiegu rajdu był Emilcin, gdzie nadal można poczuć obecność "obcych cywilizacji". Przerwa obiadowa w Karczmiskach, wpisała się już na stałe w program imprezy. Wystawa motocykli, jaka tworzy się przy tej okazji na parkingu przy remizie, zawsze wzbudza ogromne zainteresowanie okolicznych mieszkańców. Posileni regionalnymi przysmakami przez Rąblów, gdzie mieli do wykonania próbę sprawnościową, zawodnicy wrócili na bazę w Nałęczowie.
Mimo wielu dotychczasowych atrakcji powrót na bazę to jeszcze nie koniec "zmagań". Wszystkich czekał jeszcze gwóźdź programu - Konkurs Elegancji, rozgrywany na placu przed Nałęczowskim Ośrodkiem Kultury. W tej konkurencji podczas pokonywania krótkiej trasy sprawnościowej zawodnicy prezentowali się Jury konkursu w strojach adekwatnych do lat, z których pochodził ich pojazd. Podczas rozgrywania konkursu delikatnie popadał deszczyk co skutecznie przyspieszyło rozgrywkę i rozdanie nagród w tej rywalizacji.
Do wieczora zawodnicy cierpliwie czekali na efekty pracy komisji obliczeniowej i wywieszenie wyników. W tym czasie jak zwykle utrwalały się nowo nawiązane znajomości, a opowieści o przygodach na trasie ponownie wzbudzały lekko opadłe emocje.
Wywieszone wyniki, rozdanie nagród i zasłużonych wyróżnień, podziękowania, a na zakończenie oficjalnej części pamiątkowa fotografia wszystkich obecnych na imprezie miłośników motocykli zabytkowych.
WYNIKI 6 RAJDU MOTOCYKLI ZABYTKOWYCH
"RUSZAMY NA TRAKT JAK ZA TAMTYCH LAT"
Miejsce kl. Pre1955 |
ZAWODNIK | Marka | Model | Rok prod. | Poj. (cm3) |
1 | Janusz Potaczek | NSU | 601 TS+STOYE SS | 1938 | 600 |
2 | Piotr Tubilewicz | HD | J | 1926 | 1000 |
3 | Przemysław Tubilewicz | Sokół | 1000 | 1936 | 1000 |
Miejsce kl. Post 1955 |
ZAWODNIK | Marka | Model | Rok prod. | Poj. (cm3) |
1 | Stanisław Bęcal | Simson | 250 Sport | 1959 | 250 |
2 | Bogdan Szymański | Simson | Awo Turist | 1956 | 250 |
3 | Michał Siemiński | AWO | 425 | 1956 | 247 |
Konkurs elegancji kl. Pre 1955:
Konkurs elegancji kl. Post 1955:
"Mistrz kierownicy" w jeździe na regularność : Albert Wajler na motocyklu DKW SB 500 z 1937 r
"Mistrz kierownicy" w kat motocykli solo: Stanisław Bęcal na motocyklu Simson 250 Sport z 1959 r
"Mistrz kierownicy" w kat motocykli z koszem: Przemysław Tubilewicz na motocyklu Sokół 1000 z 1936 r
Najdłuższy dojazd na motocyklu: Leszek Ostrowiecki motocykl Simson Sport z 1958 r
Najstarszy motocykl : Royal-Enfield 180 Colonial z 1915 r
Najstarszy zawodnik : Bogdan Szymański na motocyklu AWO 425 z 1956 r
Najmłodszy zawodnik : Marcin Smolak na motocyklu WFM M 06 z 1962 r
Jako organizatorzy dziękujemy za Waszą obecność i mamy nadzieję, że w przyszłości niejednokrotnie znów razem ruszymy na trakt, jak za tamtych lat. A na dziś to tyle, zapraszamy jeszcze raz w podróż po naszym Rajdzie do galerii zdjęć.
Wkrótce pojawią się również filmy z jakże emocjonującej próby sprawnościowej z miejsca, gdzie ladowało UFO czyli Emilcina oraz z konkursu elgancji. Zapraszamy do śłedzenia naszej strony.
LGW Partyzant
Zgłaszanie udziału
w Rajdzie Motocykli Zabytkowych
"Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat"
odbywającym się w Nałęczowie
w dniach 30.06-02.07.2017 roku.
Udział w imprezie należy zgłosić Organizatorowi, nie późnej niż do 30 czerwca 2017 roku.
Zgłoszenia są przyjmowane wyłącznie poprzez poniższy formularz:
Akceptacja lub odmowa uczestnictwa zostanie potwierdzona przez Organizatora w ciągu 14 dni, odpowiedzią na "zgłoszenie udziału".
Do uczestnictwa w Rajdzie dopuszczone zostaną osoby spełniające warunki Regulaminu Rajdu, które otrzymają potwierdzenie zaproszenia do uczestnictwa na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Przesłanie Zgłoszenia jest równoznaczne z zapoznaniem się z
zamieszczonym na stronie www.rajdlubelski.pl i jego akceptacją.
Należy pamiętać, że:
Uczestnikami Rajdu mogą być kierowcy lub załogi motocykli, zachowanych w stanie autentycznym, lub odrestaurowanych z zachowaniem wysokich standardów wykonania i zgodnych ze specyfikacją producenta danego pojazdu, wyprodukowanych przed 31.12.1970 r.
O odstępstwach motocykla od oryginału należy poinformować organizatora w Zgłoszeniu. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. Brak informacji o nieoryginalności może skutkować niedopuszczeniem do udziału w Rajdzie lub poszczególnych konkurencjach.
W imprezie wprowadzony został limit ilościowy motocykli. O przyjęciu zgłoszenia decyduje Organizator, zastrzegając sobie prawo do zamknięcia listy lub do postawienia dodatkowych kryteriów uczestnictwa.
Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia - o tym fakcie zgłaszający zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
Równocześnie ze zgłoszeniem udziału, Uczestnik zobowiązuje się do wpłacenia składki wpisowej w dniu przyjazdu na Rajd tj. 30.06.2017. Wysokość składki ustala się na: 160zł. Uczestnicy zakwaterowani będą w pokojach internatu Zespołu szkół im. Chmielewskiego. Na terenie bazy Rajdu nie ma możliwości rozbicia namiotu.
Każdy Uczestnik Rajdu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zawartych w zgłoszeniu w celu niezbędnym do rejestracji w Rajdzie, oraz do przetwarzanie danych przez Organizatora w celu informowania go o innych działaniach prowadzonych przez LGW "Partyzant", zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Oświadcza również, że został poinformowany o przysługującym mu prawie do wglądu w swoje dane, prawie do ich poprawiania lub usunięcia z bazy Organizatora.
Każdy uczestnik zobowiązuje się do podpisania oświadczenia zamieszczonego na karcie zgłoszenia
Lubelska Grupa Weterańska "PARTYZANT"