Czar dwóch kółek w stylu retro, czyli "Rajd Partyzancki 2006"

W dniach 9-11 czerwca 2006 roku, odbyła się druga edycja Lubelskiego Rajdu Weteranów Szos pod nazwą Rajd Partyzancki 2006. Była to impreza dedykowana posiadaczom motocykli zabytkowych,wyprodukowanych przed 1981 rokiem, o wysokim stopniu oryginalności.
W piątek (9 czerwca) do bazy rajdu w ośrodku "Malibu" w Krężnicy Jarej, stawiło się 63 załogi na motocyklach i motocyklach z koszem, mimo słabej momentami pogody tego dnia.
Wieczorne motocyklistów biesiadowanie umiliło ognisko pod dachem oraz koncerct bluesowo-rockowy. Po zimnej nocy - już tradycyjnie, można by rzec - w sobotni poranek przybyłych uczestników rajdu obudziły promienie słońca, zapowiadające dobrą pogodę na trasę i wlewając świetny humor i wolę walki w serca uczestników.
Motocyklowe zmagania rozpoczął zbiorowy, zorganizowany przejazd kolumny motocyklistów wiodący do Lublina pod Galerię Centrum, gdzie publiczność miała okazję podziwiać przybyłe na rajd motocykle. A było na co popatrzeć! Z najciekawszych należy wymienić: BMW R12 i R35, Dolar 250, Sokół 600 RT z koszem, Zundapp K500, NSU 251 OSL, NSU 501 T i 301 T z przełomu lat 20 i 30 tych, Matchless 600, SHL M04 oraz Junaki, Iże, SHL-ki.
Z tego miejsca, odbył się start uczestników na trasę rajdu, na dystansie ponad 90 km, wiodącą z Lublina do Janowa Lubelskiego. Droga wiodła malowniczym bocznym szlakiem przez Prawiedniki, Osmolice, Bychawkę, Wolę Gałęzowską w kierunku Batorza, Godziszowa do mety w Janowie.
Na trasie motocykliści zmagali się ze słabościami swojego sprzętu oraz przygotowanymi przez organizatorów, licznymi konkurencjami o charakterze sportowo-rekreacyjnym, historycznym oraz sprawności w prowadzeniu motocykla. Zdobywane podczas konkurencji punkty, miały wyłonić zwycięzców w klasyfikacji generalnej rajdu.
Na mecie Rajdu na Nowym Rynku w Janowie Lubelskim, witała motocyklistów licznie zgromadzona publiczność, nagradzająca brawami meldujące się z trasy kolejne załogi.
Na 59 załóg startujących w Rajdzie, sklasyfikowanych zostało w sumie 45 motocykli. Triumfatorami klasyfikacji generalnej rajdu zostali:

w kategorii do 1955 roku - sklasyfikowano 9 motocykli, a zwycięzcami zostali:

pierwsze miejsce - Artur Krawczyk na motocyklu SHL M04 z 1951 r.;
drugie miejsce - Wiesław Bandura na motocyklu NSU 251 OSL z 1940 r.;
trzecie miejsce - Mariusz Gomuła na motocyklu SHL M04 z 1953 r.

w kategorii po 1955 roku - sklasyfikowano 36 motocykli, a zwycięzcami zostali:

pierwsze miejsce - Ryszard Krawczyk na motocyklu Yamacha XS 650 z 1980 r.;
drugie miejsce - Łukasz Smagłowski na motocyklu AWO Simson z 1958 r.;
trzecie miejsce - Andrzej Frej na motocyklu K-750 z 1961 r.

Po krótkiej przerwie na obiad i zebranie sił, ok. godziny 17 w sobotę, paradnym przejazdem ulicami Janowa Lubelskiego rozpoczęła się popołudniowa część imprezy. Podczas której odbył się konkurs elegancji, mający na celu wyłonienie załóg motocykli, które zaprezentowały się w strojach dostosowanych do epoki prezentowanych motocykli.
I tak w konkursie elegancji bezkonkurencyjna okazała się załoga Janusza Kusia z Chełma na motocyklu Sokół 600RT z wózkiem bocznym zdobywając tytuł Mistrza Elegancji Rajdu Partyzanckiego 2006. Tytuł I v-ce mistrza zdobył Ryszard Borucki z Puław na motocyklu Zundapp K 500 z koszem, a II v-ce mistrzem został Leczek Poznański na motocyklu Matchless 600 z Dębicy. W tym czasie do grona przybyłych motocykli, dołączyło jeszcze kilkanaście pojazdów, m.innymi Sokół 1000 oraz dwa Zundappy KS 600.
Po wręczeniu pucharów Mistrzom Elegancji, rozpoczęły się konkursy sprawności i precyzji prowadzenia motocykli.

Rozegrano:

Konkurs wolnej jazdy w parach z utrudnieniami - zwycięzcą został Grzegorz Wójcik na motocyklu SHL M11;
Slalom z przenoszeniem pokrywki imbryka i równoważnią oraz zbieranie i rozwożenie metalowych pierścieni - w kategorii motocykli solo zwyciężył Tomasz Sobolewski na motocykli SHL M06T; w kategorii motocykli z wózkiem bocznym zwyciężył Paweł Snieżek na motocyklu MW-750.
Podsumowanie rywalizacji połączone z rozdaniem nagród odbyło się podczas wieczornej części imprezy, uświetnionej koncertem zespołu blues-rockowego Teksasy. Uczestnicy w blasku ogniska, w miłej atmosferze bazy zlotowej w ośrodku "Emes" w Janowie Lubelskim, wspominali trudy rajdu i mieli wreszcie chwile na odpoczynek i wymianę wrażeń.
Puchar Kondzioły ufundowany przez nas (Organizatorów) - w konkurencji upamiętniającej zmarłego niedawno naszego kolegę Konrada Kowalczyka - zdobył Tomasz Sobolewski, który również był motocyklistą, który pokonał najdłuższą trasę dojazdową na rajd (260 km).

Należy jeszcze wymienić, że najstarszymi motocyklami na imprezie były: NSU 501 T z 1927 roku oraz NSU 301 T z 1929 roku, a najstarszym biorącym udział w rajdzie był francuski Dollar z 1930 roku.
Najstarszym uczestnikiem imprezy był Leszek Poznański na motocykli Matchess. Najmłodszym kierowcą - Adrian Szeredko kierowca NSU 301T, a najmłodszym uczestnikiem imprezy Cezary Mazurek lat 6.

Najwytrwalszych w zabawie i dyskusjach zlotowych, przywitał śródleśny świt Lasów Janowskich. Wieczorem w sobotę został zapowiedziany niedzielny punkt programu, poprzez prezentację pojazdu gąsienicowego Hagglund, a mający polegać na zbiorowych przejażdżkach po terenie zapewnionych przez Bagienne Bractwo Obserwatorów Terenowych z Janowa Lubelskiego. Co wzbudziło niemałe emocje i zachęciło do opóznienia wyjazdu uczestników Rajdu w dniu następnym.
W niedzielny ranek po śniadaniu, w dwóch turach najwytrwalsi ruszyli na podbój leśnych ostępów i zakosztowania terenowej przygody w krainie bobrów. Inni zbierając się nieśpiesznie opuszczali gościnne progi leśnej bazy. Zmęczeni, pełni wrażeń kierowali się na asfaltowy szlak wiodący do rodzinnych garaży. I tak, wraz z ostatnimi odjeżdżającymi uczestnikami, odjechał w przeszłość II Lubelski Rajd Weteranów Szos - Rajd Partyzancki 2006 r.

Namiastkę tego, jak było, da wam wizyta w fotograficznej galerii rajdowej, zapraszamy do oglądania. Dodatkową relacje fotograficzną, można conieco zobaczyć na stronie "enesiaków"

A jak było naprawdę, najlepiej zapytajcie tych, którzy zaufali nam i przyjechali do nas, za co serdecznie dziękuję w imieniu organizatorów.

Rajd Partyzancki powstał przy ogromnym zaangażowaniu osób prywatnych, ale przede wszystkim, dzięki licznym sponsorom, którzy szczodrze wsparli nas (Organizatorów), za co serdecznie dziękujemy!!!
Pełna lista sponsorów Drugiego Lubelskiego Rajdu Weteranów Szos 2006 znajdzie się niebawem na tej stronie internetowej.
Do zobaczenia na motocyklowym, weterańskim szlaku.

W imieniu Organizatorów Skrzydlaty
© LGW Partyzant