Super-Veteran 2012 - ostatnie słowo

 

19 maja 2012 był finałem półrocznych przygotowań Lubelskiej Grupy Weterańskiej "Partyzant" do ósmej edycji Pleneru Motocyklowego Super-Veteran 2012.


Impreza miała mieć charakter pikniku i spotkania miłośników motocykli zabytkowych, połączonego z plenerową wystawą motocykli oraz rywalizacją na torze w formule wyścigowej. Dodatkowo przygotowaliśmy typowe konkursy zlotowe w postaci konkursu sprawności prowadzenia motocykla (slalom) oraz konkurs elegancji, który miał być wisienką na naszym "torcie".


Po całym tygodniu niepogody i niskich temperatur, z niepokojem patrzyliśmy w niebo, ale prognozy i dobry duch minionych epok, czuwający nad nami, dawał przekonanie, że na Super-Veterana w Lublinie zaświeci słońce - i tak się stało. 
Ze względów finansowych i organizacyjnych - miasto Lublin nie dysponuje polem namiotowym - zrezygnowaliśmy z formuły imprezy pt-sb-nd i ograniczyliśmy się do części sobotniej z częścią publiczną na torze z kameralnym podsumowaniem wieczornym w ośrodku Malibu w Krężnicy Jarej.


Sobota rano, o godz. 6.00, rozpoczęliśmy instalowanie się na lubelskim torze: organizacja biura, bramy wjazdowej, parkingu dla wystawiających i uczestników, parkingu dla widzów na motocyklach, inspekcja toru i organizacja  przed-startu i strefy startowej, zabezpieczenie nagłośnieniem, sanitarne, medyczne i techniczne (ograniczenie stref dla widzów i uczestników) ekspozycja banerów naszych sponsorów. Wszystko zostało przygotowane i od godziny ósmej mogliśmy ruszyć z rejestracją uczestników i przygotowaniami do treningów i samej rywalizacji.


Kolejno nadjeżdżające do parku maszyn motocykle i tworząca się kolejka przed biurem do rejestracji udziału, uświadomiła nam, że ósma edycja Super-Veterana będzie rekordową pod względem uczestniczących zawodników i prezentowanych motocykli.  


Przeglądy techniczne dopuszczające do udziału w jazdach pokazowych na torze, nadanie numerów startowych i identyfikatora uczestnika i . od godziny 9-tej, na torze zadźwięczały silniki, a rozgrzane oleum owiało nozdrza zawodników i widzów, w serca motocyklistów zaczął wkradać się niepokój i podniecenie, potęgując atmosferę zbliżającej się sportowej rywalizacji w stylu retro...  


Tradycyjnie już na Super-Veterana przyjechała mocna ekipa z Węgier. Dlatego też rozpoczynając oficjalną część imprezy, uczciliśmy ich przybycie odegraniem hymnu Węgier, oprócz Hymnu Polski, a obok polskiej - nad torem załopotała flaga węgierska. Impreza nie dość, że ogólnopolska, bo uczestnicy przyjechali z najodleglejszych stron kraju (Augustów, Koszalin, Ustronie, Bełchatów, Łódź, Wrocław itd.), stała się trwale międzynarodowa. 


8 edycja Super-Veterana została objęta patronatami honorowymi przez: Prezydenta Miasta Lublin Pana Krzysztofa Żuka, Marszałka województwa Lubelskiego Pana Krzysztof Hetmana oraz Starostę Lubelskiego Pana Pawła Pikulę. Dzięki temu impreza została w końcu zauważona przez media wszelkiego typu, od telewizji, poprzez stacje radiowe, prasę lokalną po portale internetowe.

Łącznie wydaliśmy 78 numerów startowych, co łącznie z motocyklami wystawowymi dało liczbę powyżej setki.
A nie były to jedyne motocykle zabytkowe na torze, ponieważ również część widzów, przybyła na tor na kołach swoich motocykli zabytkowych, również z odległych stron Polski. Szacujemy zatem, że 19 maja na torze pojawiło się łącznie ponad 125 motocykli zabytkowych.


Dzięki dobrej prasie i podjętym działaniom informacyjnym przed imprezą, w rozpoczęciu imprezy i zmaganiom w poszczególnych konkursach, kibicowało kilka tysięcy widzów. Deptak wzdłuż Parku maszyn i Wystawy plenerowej, w przerwach między wydarzeniami na torze, był gęsto wypełniony oglądającymi prezentowane motocykle. A podczas jazd pokazowych i konkurencji zlotowych, widzowie szczelnie wypełniali koronę obiektu, skąd widać było wydarzenia dziejące się na torze.

Najstarszym czynnym uczestnikiem jazd pokazowych okazał się Jakub Piech na AWO 425S z koszem z Lublina - podobnie, jak w 2011 roku. Ilość Amazonek biorących udział wzrósł nam względem roku ubiegłego o 100% do liczby dwóch (J). Były to Irmina Kot- Zagalska i Ola Maszczyńska - gratulujemy odwagi i chęci wspólnej zabawy w motocykle zabytkowe.

Zdecydowana większość prezentowanych motocykli pochodziła z lat 50 - 80-tych XXwieku. W tym gronie pojawiło się kilka perełek: Levis Popular z 1919 roku, Triumph P z 1925 r.,  Dollar 250 1930 r. NSU 601TS, NSU 201 ZDB i NSU 601 OSL, a także Zundapp KS750 i BMW R61 z koszem. Absolutną rewelacją był Harley-Davidson 350 BA Peashooter - typowo wyścigowy motocykl z 1928 roku. Zarówno ten motocykl, jak i sportowy sidecar marki Dniepr ekipy z Piotrkowa Trybunalskiego, miały na naszej imprezie swoje premierowe, publiczne prezentacje po odbudowie i to od razu podczas  sportowej rywalizacji na torze.


Wystawie motocykli oraz wydarzeniom publicznym towarzyszył zabytkowy anturaż, a to dzięki towarzystwu modelek z agencji fotograficznej Pin-Up Projekt, wystylizowanych na lata 30 i 50-te ubiegłego wieku, co dodatkowo dobrze korespondowało z licznie przebranymi w stroje z epoki organizatorami i uczestnikami Super-Veterana i uzupełniało doskonale prezentowane motocykle.

Wszystkie wydarzenia przewidziane programem udało się zrealizować. Rywalizacja na torze podczas jazd pokazowych oraz konkurencje sprawnościowe okraszone konkursem elegancji, dało uczestnikom wszechstronną możliwość prezentacji motocykli, a widzom stworzyła niepowtarzalne widowisko, co i rusz nagradzane gromkimi brawami kilkutysięcznej widowni.

Dziękujemy niniejszym wszystkim osobom i instytucjom współpracującym przy powstawaniu naszej imprezy. Dziękujemy sponsorom, którzy zaufali nam, że ich zaangażowanie przyczyni się do powstania wyjątkowego i zapadającego głęboko w pamięć wydarzenia, wyjątkowego w skali Polski. Mamy nadzieję, że będzie to powód do zadowolenia i przyniesie wymierne korzyści marketingowe.


Tak oto odjechała w przeszłość ósma edycja Wyścigów Motocykli Zabytkowych Super-Veteran w Lublinie.

Jak dotąd był pot! Był ryk silników i chrzęst ocieranych podnóżków o asfalt. Były ofiary w sprzęcie i ludziach.

Niech namiastkę tego co dotychczas oddadzą fotografie na naszej stronie:

galeria w wersji standard

galeria w wersji retro

i innych zakątkach sieci:

   


Wyniki poszczególnych konkurencji:

Super-Veteran 2012 obejmował kilka konkurencji. Przejazdy pokazowe zostały podzielone na kilka klas ułożonych w kolejne biegi.

Bieg I
W klasie pojemnościowej do 100 ccm dal pojazdów wyprodukowanych do 1955 r i do 75 ccm dla motocykli wyprodukowanych po 1955 roku. Czołowe miejsca zajęli:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

84

Mirosław

Kruszyński

Yamaha

TZ 70

1970

70

2

12

Piotr

Zagalski

Wierchowina

5

1975

49

3

16

Tomasz

Pastuszka

Komar

  -

1960

50

Bieg II
Bieg III był biegiem łączonym dla motocykli z grupy wiekowej pre 1955 w pojemnościach od 100ccm do 350 ccm,
z klasyfikacją prowadzoną oddzielnie dla poszczególnych pojemności.
Uśredniono ilość okrążeń do 8. Ostatecznie wyniki ukształtowały się następująco:

W klasie pojemnościowej od 100 do 200 ccm:
Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

57

Dariusz

Walachniewicz

Mińsk

1955

125

2

24

Damian

Iwiński

SHL

M04

1949

123

3

31

Artur

Krawczyk

SHL

M04

1951

123

W klasie od 200 do 350 ccm:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

44

Wojciech

Pachla

Avo Simson

Turist

1953

250

2

64

Rysiek

Krawczyk

Harley Davidson

BA Peashooter

1928

349

3

35

Grzegorz

Walachniewicz

Levis

Popular

1919

250

 

Bieg III
W klasie pojemnościowej od 75 ccm do 150 ccm na dystansie 6 okrążeń dla motocykli wyprodukowanych po 1955 roku.
Czołowe miejsca zajęli:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

59

Mateusz

Wysłocki

Jawa

Roadster 90

1972

86

2

77

Marek

Zagalski

Jawa

90 Roadster

1972

88,7

3

37

Konrad

Gawron

WSK

M06B3

1985

125

Bieg IV
Bieg IV obejmował klasę pojemnościową powyżej 350 ccm dla motocykli produkowanych do 1955 roku. Udział wzięło 7 motocykli. Czołowe miejsca zajęli:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

61

Wojciech

Wołoszynski

BSA

Bluestar

1935

500

2

29

Wojciech

Bury

Zundapp

KS600

1939

600

3

7

Ignacy

Ostaszewski

M 72

M 72

1955

750

Bieg V
Bieg Vto zmagania na motocyklach 150 - 250 ccm produkowanych po 1955 roku.
Najwyższe miejsca zajęli:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

10

Piotr

Zagalski

MZ

ES250/2

1969

243

2

58

Dariusz

Walachniewicz

Honda

Cb 250 k0

1968

250

3

38

Rafał

Mydlak

WSK

M21W2

1982

175

Bieg VI
Bieg szósty to zmagania na motocyklach powyżej 250 ccm produkowanych po 1955 roku. Najwyższe miejsca zajęli:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

3

Tomasz

Kuśnierz

Junak

M10

1960

500

2

65

Włodzimierz

Mazgaj

Ural

M 61 Irbit

1960

650

3

55

Rafał

Sawkiewicz

Junak

M10

1962

350

Bieg VII
Bieg siódmy polegał na jeździe na regularność, czyli zaliczeniem najmniejszej różnicy czasu na okrążeniach pomiarowych. W tej konkurencji wystartowały motocykle w konwencji sportowej.

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

54

Marcin

Głuszko

IMZ

Ural M63

1963

650

2

34

Serfozo

Gtorgt

Pannonia

P-20

1968

250

3

50

Bartek

Tazbir

Awo Sport

425 S

1960

250

Bieg VIII - SIDECAR
Publiczność miała okazję podziwiać również zmagania motocykli z wózkiem bocznym. Zaprzęgi miały do pokonania 8 okrążeń. Najlepszymi okazali się:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

8

Ziemowit

Łączyński

Dniepr

1970

650

2

74

Jarosław

Świtacz

Dniepr

M16

1975

630

3

19

Jacek

Kuśmierski

KMZ

K-650

1968

743

KONKURS ELEGANCJI
Pomiędzy przejazdami pokazowymi odbył się konkurs elegancji. Prezentowali się uczestnicy w strojach z epoki motocykla. Wyniki konkurencji:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

85

Artur

Brewczak

Triumph

Model P

1925

500

2

64

Rysiek

Krawczyk

Harley Davidson

BA Peashooter

1928

349

3

67

Paweł

Klimek

NSU

601 TS

1932

600

Sprawność prowadzenia motocykla
Konkurencja zręcznościowa wymagała przejechania zapamiętanej trasy pomiędzy pachołkami, w jak najkrótszym czasie. W tej konkurencji udział wzięło 33 uczestników.
Najlepszymi okazali się:

Msc
Nr startowy
Imię
Nazwisko
Marka
Model
Rok produkcji
Poj w cm3

1

37

Konrad

Gawron

WSK

M06B3

1985

125

2

5

Grzegorz

Doroba

WSK

M06-Z

1959

125cm3

3

59

Mateusz

Wysłocki

Jawa

Roadster 90

1972

86

 

Super-Veteran 2012 powstał dzięki naszym partnerom i sponsorom, którymi byli:

 

 

 

© LGW Partyzant