Regulamin Wyścigów Super-Veteran 2010
1.ORGANIZATORZY:
Lubelska Grupa Weterańska "Partyzant" i KM "Pionier";
2.TERMIN I MIEJSCE ZAWODÓW:
Zawody rozegrane będą w dniu 22 maja 2010 r. (sobota) na obiekcie "Tor
Lublin" w Lublinie, przy ul. Zemborzyckiej.
Wyścigi Super-Veteran są imprezą dedykowaną miłośnikom motocykli, a
w szczególności motocykli zabytkowych.
3.WŁADZE ZAWODÓW:
(będą opublikowane przed zawodami)
Sędzia Zawodów-
Kierownik Zawodów-
Z-ca Kierownika Zawodów-
Kierownik Biura-
Kierownik Trasy-
Kierownik Komisji Technicznej-
Starter-
Chronometraż-
Lekarz Zawodów - WSPR Lublin;
4.BIURO ZAWODÓW:
Biuro Zawodów czynne będzie w dniu i miejscu zawodów od godziny 8.00
do zakończenia zawodów.
5.ZASADY UDZIAŁU I ZGŁOSZENIA:
1.Udział należy zgłosić Organizatorowi, na co najmniej 14 dni przed
rozpoczęciem imprezy. Przyjęcie zgłoszeń w terminie krótszym niż 14
dni, przed datą rozpoczęcia zawodów, uzależnione jest od decyzji Organizatora
i możliwości organizacyjnych/materiałowych.
2.Brak przesłania zgłoszenia drogą e-mail w podanym
powyżej terminie nie gwarantuje dopuszczenia do zawodów.
3.Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie drogą mailową
na dostępnych na stronie formularzach
zgłoszeniowych (adres e-mail na który należy wysyłać zgłoszenia
to: superveteran2010@gmail.com)
W formularzu zgłoszeniowym należy uzupełnić wszystkie pola dotyczące
zawodnika i motocykla. Podpisanie formularza nastąpi w dniu zawodów
w biurze organizatora.
4.Przyjęcie zgłoszenia następuje w chwili potwierdzenia przez Organizatora
(drogą e-mail) otrzymania Formularza Zgłoszeniowego.
5.Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia-o
tym fakcie zgłaszający zostanie poinformowany drogą e-mail.
6.Prawo startu w zawodach, mają zawodnicy pełnoletni,
startujący na motocyklach zabytkowych, którzy zgłoszą chęć
udziału w zawodach oraz w dniu zawodów podpiszą (przesłany odpowiednio
wcześniej drogą e-mail) Formularz Zgłoszeniowy oraz uiszczą opłatę wpisową.
7.Do startu dopuszczone będą motocykle o wysokim stopniu
oryginalności, będące w pełnej sprawności technicznej, spełniające
poniższe kryterium:
- motocykle polskie wyprodukowane do 31.12.1985 roku;
- motocykle byłych krajów socjalistycznych do 31.12.1975 roku;
- motocykle byłych krajów zachodnich, w tym motocykle japońskie do 31.12.1970
roku.
8.Organizatorzy mogą nie dopuścić do udziału w wyścigach motocykli stwarzających
zagrożenie dla innych uczestników zawodów (np. poprzez wycieki płynów,
nieprawidłowe działanie hamulców, luzy w zawieszeniu).
9.Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest podpisanie
Zgłoszenia w dniu zawodów i poddanie pojazdu badaniu technicznemu.
1. Karty Zgłoszeń do zawodów przesłane drogą e-mail będą udostępnione
do podpisania w dniu wyścigów (22 maja 2010 r.) w biurze zawodów, od
godz. 8.15 do godz. 10.15.
a.Przesłaną Kartę Zgłoszenia zawodnik podpisuje w biurze zawodów potwierdzając
wprowadzone dane, następnie pobiera Kartę.
b.Pobraną z biura Kartę Zgłoszenia, zawodnik przedkłada sędziemu technicznemu.
c.Po pozytywnym przejściu badania technicznego - potwierdzonym na karcie
- zawodnik zgłasza się do biura, w celu dopełnienia formalności ewidencyjnych,
wniesienia opłaty i otrzymania numeru startowego.
2. Osoba zgłaszająca się, zobowiązana jest przedłożyć organizatorowi
następujące dokumenty:
- dowód tożsamości;
- wypełnioną i podpisaną Kartę Zgłoszenia (jeżeli wcześniej nie została
przesłana droga e-mail);
- wnieść opłatę startową w wysokości 40 PLN - po dokonaniu badania technicznego
motocykla.
3. W ramach opłaty startowej (40 PLN) uczestnik Super-Veteran 2010
otrzymuje:
- numer startowy;
- identyfikator uczestnika;
- plakietkę pamiątkową z numerem;
- możliwość startu w zawodach wg. klasy zaszeregowania;
- dyplom uczestnika;
- materiały i gadżety reklamowe;
- wieczorny koncert na żywo, ognisko i poczęstunek (posiłek+beer) w
ośrodku Graf-Marina.
10.Każdy zawodnik przyjęty do udziału w imprezie potwierdza, iż treść
Regulaminu Wyścigów oraz przepisy dotyczące stosowania zakazanych środków
dopingowych i substancji wymienionych w regulaminie organizacji służby
medycznej zawodów sportu motorowego są mu znane i zobowiązuję się do
ich przestrzegania.
11.Każdy zawodnik przyjęty do udziału w imprezie zobowiązuje się do
nie wszczynania działań prawnych, oraz żadnych roszczeń od organizatorów
i ich oficjalnych pracowników, reprezentantów i agentów, z tytułu zwrotu
kosztów, wydatków, w razie śmierci lub odniesionych kontuzji przez moją
osobę, niezależnie od tego czy wynika to ze zgłoszenia udziału w imprezie.
12.Każdy uczestnik oświadcza, że gdyby cierpiał na jakiekolwiek dolegliwości
stałe lub czasowe mogące mieć wpływ na sposób kontroli nad pojazdem
w momencie rozpoczęcia imprezy nie będę uczestniczył w zawodach i zgłosi
ten fakt kierownikowi zawodów.
13.Każdy zawodnik przyjęty do udziału w imprezie oświadcza, że w sytuacji
zaistnienia wypadku lub kolizji podczas wyścigów i treningów ujętych
w regulaminie szczegółowym zawodów spowodowanych nieumyślnie oraz wyrządzonych
z tego powodu szkód zobowiązuje się nie wnosić skarg i nie wkraczać
na drogę prawną w stosunku do: GKSM PZM, Klubu, organizatorów zawodów,
sędziów i asystentów sędziów, zawodników biorących udział w wyścigach
i treningach, pracowników organizatora, pozostałych osób związanych
z organizacją zawodów.
14.Każdy zawodnik przyjęty do udziału w imprezie wyraża zgodę na przetwarzanie
jego danych osobowych zawartych w zgłoszeniu w celu niezbędnym do rejestracji
w Wyścigach Super-Veteran 2010, oraz do przetwarzanie danych przez Organizatora
w celu informowania go o innych działaniach prowadzonych przez LGW "Partyzant",
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
(Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Oświadcza również,
że został poinformowany o przysługującym mu prawie do wglądu w swoje
dane, prawie do ich poprawiania lub usunięcia z bazy Organizatora.
UWAGA!
Zgłoszenie zostanie przyjęte dopiero po pomyślnym przejściu motocykla
badania technicznego!!
Na podstawie potwierdzonej, przez sędziego technicznego karty zgłoszenia,
zostanie nadany numer startowy zawodnikowi.
Do udziału w zawodach nie będą dopuszczeni zawodnicy będący pod wpływam
alkoholu i/lub innych środków odurzających. Organizator może zarządzić
obowiązkowe badanie zawodników alkomatem. Brak zgody Zgłaszającego na
poddanie się badaniu alkomatem, jest jednoznaczne z brakiem możliwości
startu w zawodach.
6.ODBIÓR TECHNICZNY:
Odbiór techniczny obejmuje sprawdzenie zgodności pojazdu i wyposażenia
zawodnika.
1.Na badanie techniczne zawodnik zobowiązany jest stawić się z kombinezonem
oraz kaskiem.
Zawodnicy muszą posiadać odpowiednie wyposażenie indywidualne, tj. kask
motocyklowy, rękawice, buty z wysoką cholewką oraz odzież z długimi
rękawami i nogawkami lub kombinezon z materiału trudnościeralnego.
2.Sędzia techniczny dokona zewnętrznych oględzin pojazdu zgłoszonego
do startu. Sprawdzeniu podlegać będzie: stan ogumienia, hamulców, zawieszeń
oraz widocznych wycieków płynów eksploatacyjnych. Pomyślne przejście
badania technicznego motocykla, pozwoli dopełnić formalności rejestracyjnych
w biurze zawodów i otrzymać numer startowy.
Tylko pozytywne przejście badania technicznego pojazdu, potwierdzone wpisem w Kartę Zgłoszenia, umożliwi start w imprezie.
3.Każdy pojazd musi zostać wyposażony, w co najmniej dwa numery startowe
(zostaną wręczone podczas Zgłoszenia) - jeden na przodzie i jeden na
prawym boku, w tylnej części pojazdu. Numery startowe nadaje organizator
(po badaniu technicznym).
7.PODZIAŁ NA KLASY:
1.Zawody rozegrane będą na trasie o długości 1200 metrów i szerokości
10 metrów, w następujących klasach wiekowych i pojemnościowych:
PRE 1955:
- klasa pojemnościowa do 100 ccm, dystans wyścigu 6 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow 100 ccm do 200ccm, dystans wyścigu 6 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow. 200 ccm do 350 ccm dystans wyścigu 8 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow. 350 ccm, dystans wyścigu 8 okrążeń;
- klasa sidecar (motocykle z koszem), dystans wyścigu 8 okrążeń.
POST 1955:
- klasa pojemnościowa do 100 ccm, dystans wyścigu 6 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow 100 ccm do 150ccm, dystans wyścigu 6 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow 150 ccm do 250ccm, dystans wyścigu 8 okrążeń;
- klasa pojemnościowa pow. 250 ccm, dystans wyścigu 8 okrążeń;
- klasa sidecar (motocykle z koszem), dystans wyścigu 8 okrążeń.
2.O zakwalifikowaniu pojazdu do danej klasy wiekowej decyduje data rozpoczęcia
produkcji danego modelu motocykla, natomiast o przynależności do danej
klasy pojemnościowej decyduje pojemność silnika danego modelu motocykla.
W przypadku dużej liczby startujących motocykli, Organizator może dopuścić
do biegu finałowego określoną liczbę motocykli, wyłonionych w przeprowadzonych
biegach klasyfikacyjnych (zakwalifikowani będą zawodnicy, którzy uzyskają
lepszy czas okrążeń lub miejsce w wyścigu).
Dopuszcza się start motocykli klasy niższej w wyścigu klasy wyższej.
Zawodnicy ustawieni będą na polach startowych według roku produkcji
motocykli (starsze motocykle bliżej linii startu). W przypadku jednakowego
roku produkcji motocykli, o miejscu startowym decyduje pojemność skokowa
silnika, a następnie moc silnika.
Kolejność na starcie w danym biegu będzie opublikowana przed wyścigami
i będzie obowiązująca i bezwzględnie przestrzegana. Nie przestrzeganie
kolejności na starcie zgodnej z listą startową biegu - grozi wykluczeniem
zawodnika z biegu.
Czas i kolejność wyścigów - zgodnie z harmonogramem czasowym. Listy
startowe zostaną wywieszone na tablicy ogłoszeń przed rozpoczęciem treningów
kwalifikacyjnych.
Dekoracja pierwszych zawodników, w poszczególnych klasach, odbędzie
się zgodnie z harmonogramem czasowym zawodów.
8.KLASYFIKACJA I PUNKTACJA:
Rozegranych zostanie 5 - 8 biegów pucharowych, zależnie od liczby startujących.
Biegi poszczególnych klas mogą być łączone lub bieg pucharowy w dużej
liczebnie klasie, zostanie poprzedzony biegiem eliminacyjnym.
W przypadku startu mniej niż 3 zawodników w danej klasie istnieje możliwość
łączenia klas pojemnościowych różnych grup wiekowych pojazdów.
Liczba i rodzaj biegów podany zostanie tuż przed rozpoczęciem zawodów.
Punktacja:
System punktacji w opracowaniu - na pewno będzie niesprawiedliwy i tendencyjny.
9.PROTESTY:
Sposób składania protestów powinien być zgodny z regulaminem. Kaucja
(zwrotna w przypadku uznania protestu) wymagana przy składaniu protestów
wynosi 400 zł.
10.UBEZPIECZENIE ZAWODÓW:
Zawody będą ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej OC. Organizator
nie ponosi odpowiedzialności za szkody motocykli lub ich części powstałe
w wyniku uczestnictwa w zawodach, jak i zdrowia oraz życia uczestników
wyścigów.
11.UWAGI KOŃCOWE:
Każdy uczestnik zobowiązany jest podporządkować się bezwzględnie wszystkim
poleceniom organizatora pod rygorem wykluczenia z zawodów. Organizator
zastrzega sobie prawo, do wydawania dodatkowych komunikatów oraz właściwej
interpretacji niniejszego regulaminu.
Niech zadźwięczy serce twojej maszyny,
gorące oleum zatętni w silniku,
a nozdrza - owieje aromat rozgrzanego cylindra
i powiew rześkiej atmosfery, sportowej rywalizacji!!
Organizatorzy Wyścigów SUPER-VETERAN 2010